U okviru projekta Zelene vještine za elektrotehniku i strojarstvo 18 nastavnika struke, inače djelatnika Elektrotehničke i prometne škole Osijek i Strojarske tehničke škole Osijek, sudjelovalo je u 30 satnoj edukaciji koja se sastojala od teorijskog i praktičnog dijela pod nazivom: Osnove o obnovljivim izvorima energije.
Nastavnici su se o obnovljivim izvorima energije educirali kroz predavanja i vježbe koje je vodio prof.dr. sc. Damir Šljivac, dipl. ing. predsjednik katedre Odjela za elektroenergetiku s Elektrotehničkog fakulteta Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku tijekom 5 dana u terminima 14., 15. i 16. veljače 2013. te 26. i 27. veljače 2013.
Poseban naglasak tijekom ove edukacije stavljen je na energiju sunčevog zračenja. Ovo je područje od posebnog značaja iz više razloga – u okviru projekta u školi instalirat će se solarni laboratorij, a njegova će se uporaba integrirati u kurikulum izbornog programa o obnovljivim izvorima enegije. Na taj će se način nastavnici direktno uključiti u izradu ovoga kurikuluma. Tijekom provedbe projekta također će se održati i Proljetna škola solarne energije za učenike srednjih škola iz Osijeka, kroz koju će učenice i učenici dobiti
obuku od temeljito educiranih nastavnika.
Osim tema o energiji sunčeva zračenja, tijekom edukacije obrađeni su i ostali obnovljivi izvori: biomasa i bioplin, vjetroelektrane, male hidroelektrane te geotermalna energija.
Postignuti su sljedeći ciljevi:
a) pokrivena su specifična tehnička pitanja vezana uz pojedine vrste obnovljivih izvora energije
b) dan je uvod u najviše korištene komponente i rješenja, dizajn preporučenih veličina, te pregled koristi i nedostataka za korisnika
c) sudionici su upoznati s postupcima održavanja opreme, a dobili su i preporuke o redovitom profesionalnom servisu
d) obuka je uključivala pregled opreme te tehničkih rješenja koja se koriste na nacionalnom tržištu, kao i nepristran pregled njihovih koristi i nedostataka.
Tijekom praktičnog dijela pokrivene su sljedeće teme:
a) projektiranje solarnih sustava – kako fotonapona tako i pripreme tople vode uporabom solarnih kolektora te pomoći pri grijanju prostorija
b) sudionici su naučili koristiti i računalni program „Homer“ koji služi za pronalaženje optimalnih rješenja u napajanju elektroenegetskih sustava
c) u praktičnom dijelu sudionici su radili i proračune sustava grijanja objekata pomoću toplinskih crpki uz korištenje geotermalne energije kao i proračune malih vjetroelektana.
Nakon završene obuke sudionici su vrlo pozitivno reagirali na ovakav način edukacije i spremnost za buduće izazove koji ih očekuju.
Više o projektu, ciljevima i aktivnostima možete naći na http://zelenevjestine.com/