preskoči na sadržaj

Elektrotehnička i prometna škola Osijek

Login
Novi web
E-dnevnik

Korisni linkovi

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Izrada solarnog električnog automobila
Autor: ŽELJKA GETOŠ, 1. 3. 2013.

Izrada prvog solarnog automobila u Osijeku započela je početkom ove godine i trajat će sve do završetka nastave, 14.6.2013. Tim koji izrađuje ovu ekološku jurilicu sastoji se od 8 članova iz 3et2 razreda: Matias Knežević, Filip Topolovec, Danijel Rakić, Marko Ribarić, Luka Žagar, Tomislav Turšćak, Josip Spišić i Ivan Vila pod vodstvom profesora, mr.sc. Mirka Mesića, dipl.ing. Dizajn je osmislio učenk Matias Knežević. Cijeli automobil izradio je u besplatnom 3D programu Google Sketchup.


Dizajn automobila ograničen je u nekoliko segmenata:
1. Kreće se na 3 kotača kako bi bio što efikasniji i pružao manji otpor pri kotrljanju, kao i zbog jednog pogonskog motora koji se nalazi u samom kotaču vozila.
2. Koristi solarne panele koji nisu savitljivi. To su stakleni paneli približno 840x800 mm. Bit će postavljeno 6 komada, i to je najveći broj panela koji se može na auto staviti zbog njegovih dimenzija.
3. Ima samo jedno sjedalo, što znači da može primiti samo jednog putnika koji je ujedno i vozač.
4. Kako ovaj automobil treba trošiti vrlo malo energije, jer iz energije sunca ne možemo dobiti toliko koliko na primjer možemo iz benzina, mora biti aerodinamičan.

Dizajn izgledom pomalo podsjeća na avion što i je cilj jer nam treba najbolja moguća aerodinamika. Prvo je izrađena donja konstrukcija od debljih i čvršćih cijevi te se na nju postavljaju cijevni nosači koje drže solarne ploče - "rebra". Bilo je vrlo teško osmisliti prikladan dizajn. Prvo je izrađeno nekoliko probnih skica. Odmah su uočene neke manjkavosti zbog kojih konstrukcija ne bi bila dovljono čvrsta. Krenulo se od početka s potpuno novim dizajnom. Tako smo došli do sadašnjeg dizajna koji će se provesti u djelo.
Na ilustracijama koje slijede, pogledajte kako se razvijao i kako je rastao projekt:

Prvi dizajn:

Konačni dizajn - podvozje:

Konačni dizajn 1:

Konačni dizajn 2:





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju